16 Şubat 2012 Perşembe

YUVALAMA YEMEĞİ



Bu yemeği aslında kızım yaptı sayılır.Yemeğin içindeki küçük yuvarlakların hepsini   6 yaşındaki kızım yuvarladı. Sizde bu tarifi uygularken çocuğunuzdan yardım alabilirsiniz  Böylece hem onu sevindirmiş olursunuz hemde  el kaslarının  gelişimini kuvvetlendirmiş olursunuz.Yemeği servis yaparken o kadar mutluydu ki bu yemeği ben yaptım diyordu.Ona çok teşekkür ediyor  o küçük ellerine sağlık diyorum.  :)

YUVALAMA  YEMEĞİ  Antep yöresine ait

MALZEMELER:

1 SU BARDAĞI HAŞLANMIŞ NOHUT
1 SU BARDAĞI İNCE BULGUR
2 DİŞ SARIMSAK
1 KÜÇÜK SOĞAN
1 ÇAY BARDAĞI UN
TUZ KARABİBER
PUL BİBER
1 ÇORBA KAŞIĞI SALÇA
SIVI YAĞ
NANE

YAPILIŞI:Bulgur, un  , tuz, karabiber, pul biber bir kabın içine alınır .Soğan ve sarımsak rendelenir yoğurulur.Eğer elinizde toparlanmıyorsa biraz daha un  ve su ekleyebilirsiniz.Avucunuza alıp köfte  yapar gibi sıkılaştırın hatta dahada uzun yapın  nohuttan daha küçük parçalar kopartın yuvarlayın.Pişip şişince nohut büyüklüğünde olacaktır.Hamur bu arada sertleşmeye başlar avucunuzu ıslatıp kıvama getirin.Yuvarlanan parçaları unlanmış tepsininm içinde biriktirin.Hepsi bitince tencereye yağı ve salçayı koyun kavurun hatta birazda biber salçası varsa daha çok yakışır .3 su bardağı kadar suyu koyup kaynatın.Yuvalamaları yumuşayana kadar pişirince içine haşlanmış nohutlarıda atıp .Bir miktarda hepsini beraber kaynatın.Son olarakta sıvı yağla bol naneyi kızdırın yemeğin üzerine dökün .Artık servise hazırdır. AFİYET OLSUN.
Aslında bu yemeği kuzu etiylede pişirebilirsiniz ben sadesini tercih ettim.


Hiç yorum yok: