25 Şubat 2012 Cumartesi

PATATES CİVCİVLER


PATATES CİVCİVLER

            
         Doğum günlerinde  kahvaltı  ve beş çayı menülerinde konuklarınıza sunacağınız    kolay    bir tarif.Üstelik görüntüsüde çok  sevimli değil mi . Çocuklar bunlara bayılıyor.

MALZEMELER

YARIM KG PATATES
YARIM LİMON
YARIM ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
TUZ      KARABİBER
SÜSLEMEK İÇİN;
NANE  
HAVUÇ
KUŞ ÜZÜMÜ

YAPILIŞI :

        Patatesler haşlanır ve ezilir ,  üzerine tuz limon karabiber  ve yağ eklenip karıştırılır.Elimizde yuvarlayarak önce gövde sonra başı oluşturulur.Servis tabağına biraz  nane serpilip civcivler üzerine yerleştirilir.Gözlerini üzümden  gagasını havuçtan keserek yapıyoruz.
      Civcivlerimiz  hazır  , işte bu kadar basit bir işlemle  bile çocukları mutlu etmek mümkün  hatta ben kızımla beraber hazırladım daha da mutlu oldu.......

    Bu civcivlerin gözlerini zeytin parçacıklarından hazırlamıştım. süslemek için  maydanoz kullandım.Hatta bir parça gıda boyası kullanarak havuçlar  da yaptım .
 Sizde istediğiniz şekillerde  değişik hayvanlar hazırlayabilirsiniz.



Hiç yorum yok: