14 Şubat 2012 Salı

SEBZE SOSLU SPAGETTİ

                 Makarnayı kim sevmez helede çocuklar.Bu gün onlar için hem çok besleyici hemde görüntüsü hoş çok lezzetli bir spagetti   hazırladım.Özelliklede sebze sevmeyen   ve yemeyen çocuklar için çok ideal bir tarif.Benim çocuklarım ve eşim kerevizi hiç sevmiyorlar  ama ben her fırsatta yediriyorum  hiç anlamıyorlar  bile.  :)









MALZEMELER:

1 PAKET SPAGETTİ MAKARNA
1 ÇORBA KAŞIĞI SALÇA
1 KÜÇÜK HAVUÇ
YUMURTA BÜYÜKLÜĞÜNDE KEREVİZ
2 DOMATES RENDESİ
TUZ KARABİBER
KİMYON
KEKİK
1 DİŞ SARIMSAK
ZEYTİNYAĞ VE TEREYAĞ
KAŞAR PEYNİRİ RENDESİ
YAPILIŞI:
     Tuzlu suda  makarnalar haşlanırken diğer yanda sosu  hazırlayabilirsiniz.
Önce tavaya tereyağını koyup eritelim salçayı  ve domates rendesini ekleyelim.Ben yazdan kavanozlara hazırlanan bahçemizin domateslerinden kullandım. Domatesler kavrulunca içine  sarımsağı rendelenmiş havucu  rendelenmiş kerevizi ekleyelim.Sebzeler yumuşayana kadar iyice kavuralım .Bu arada sos iyice koyulaşabilir bunun için  biraz makarnanın suyundan  sosa ekleyerek  kıvama getirebilirsiniz.Tuzunu baharatlarını  ekleyip   altını kapatın.Haşlanan   makarnaları süzün  yaylayın. Yiyeceğiniz kadarını servis tabağına koyun  üzerine sosdan bolca gezdirin  ve en üstünede  kaşar peyniri rendesinide koyunca yemeğimiz tamamlanmıştır.     A fiyet olsun.






KULAĞINIZA KÜPE

KİMYON   günlük C vitamini ihtiyacınızı karşılamaktadır.Hazmı kolaylaştırır ,  gaz ve idrar sökücüdür.Yüksek  tansiyonu düşürür , kolesterolü düşürür  anne sütünü arttırır ve stresi azaltır.

KEKİK  çocuklarda kansızlığa iyi gelir  hastalıklara karşı  güçlendirir.Hazmı
kolaylaştırır ,iştah açar , idrar söktürür  ,geçici olarak tansiyonu yükseltir.
Öksürük ,  astım , bronşit ,  grip  , nezle gibi hastalıkların çabuk iyileşmesine yardımcı olur.HAMİLELER ve GUATRI  olanlar kullanmamalıdır.

2 yorum:

aslıhan ak dedi ki...

Harika hemen deneyceğim.:)

Şeker Tadında dedi ki...

İşin zor :d